HTML

Konyhafőnök

Friss topikok

  • : @anyuli: :) egy tapasztalattal gazdagabb lettél, valamint egy pár megalázó helyzettel szegényebb. (2014.10.05. 18:04) Így nem leszünk celebek......

Címkék

Archívum

Így nem leszünk celebek......

2014.07.05. 16:35 anyuli

Még soha nem szerepeltem a tv-ben, nem is éreztem rá késztetést, nem vagyon én odavaló. 

Egy nagyon kedves barátom nógatására azonban úgy gondoltam, miért ne? Énekelni, táncolni nem tudok, így ezek a műsorok eleve kipipálva, a magamutogatás szintén nem az én műfajom........ de főzni? Azt igen, azt nagyon szeretek, és a nyeremény is igen vonzó, 10 millió Forint!!!!

Elszántságomat a regisztráció követte, ami egyszerű volt. Egy-két adat, egy-két kérdés, és már okéztam is. Aztán eltelt 3 nap, és hívtak telefonon. Jajj, a szívem a torkomban dobogott, és a kérdések és időpont egyeztetés közben már a "versenykaja" receptjén gondolkodtam. Tudatta velem a hölgy, hogy majd kapok egy e-mailt, amiben pontosan minden le lesz írva. Az mail is megérkezett, hogy a megbeszélt időben, itt és itt lesz a casting, saját készítésű ételt vigyek. Mivel más tájékoztatást nem adtak, rákérdeztem, hogy melegítés, tálalás, szóval ezek a dolgok hogy működnek, mert hát műanyag lavorból mégsem tálalhatom az én fenséges kajámat a zsűri elé. Röviden válasz: mikróban melegíthető, a tálalást én oldjam meg, vigyek mindent ami kell. No ez nem gond, a város egyik végéből a másikba, megoldjuk ezt kocsival.

Casting előtti napon bevásárlás, tankolás, aztán nekiálltam megfőzni az én csodámat. Kezdtem a házi tészta gyúrásával, - persze mikor menjen tönkre a tésztagép? Sebaj, elő a gyúródeszkát és a nyújtófát, úgysem csináltam a napokban súlyzós edzést, jót tesz a karizmoknak. Szép vékony házimetéltet varázsoltam. Utána jöhetett a tejszínes bogyóka, ami darált sertéshúsból készül, és kb. egy órán át gömbölyítettem a diónyinál kisebb bogyókat. Beleszédültem. De megérte, mert olyan íze lett, mint még soha. Rég örültem, hogy ennyire jól sikerült az én csodám.

Másnap reggel a zöldségdíszekkel cseszekedtem, paradicsomból rózsa, uborkából a levél, retekből a kis virágok.......... Nehezen ment, mert akkor már a drukk bennem volt, és egy kicsit remegett a kezem. Aztán a sminkelésnél is remegett, de azért nem csináltam panda szemeket magamnak, elég elfogadható kinézetem lett.

És eljött a nagy pillanat. Megérkeztünk a casting színhelyére. Kaptam egy 3 oldalas kérdőívet, egy sorszámot. A sorszámmal lefényképezte, szerintem a rabokat is valahogy ilyen módszerrel örökítik meg. A kérdőíven ismét a személyes adatok, és utána kérdések halmaza. Milyen gyakran főzök, milyen konyhát képviselek, van e ételallergiám, milyen betegségem van, mikor tanultam meg főzni, kitől, mi az az étel amit legszívesebben csinálok, stb. Mikor készen lettem, leakarták fényképezni az ételt, amit vittem. Mondtam, hogy csak mikor már meg van tálalva, mert hát hogy néz ki a műanyag lavórban, díszítés nélkül? Nehezen, de megértették, és mondták, hogy majd szólnak, hogy mikor kezdjek e nemes művelethez. Nem szóltak, és csak vártam, vártam. Ja, először castingolnak egy szobában, ott a folyosó elején, álljak sorba, és majd utána készítik el fotót. Bekerültem, feltették a nagy kérdést:

- miért jelentkezem a műsorba? (Na miért? Nyilván azért, mert nem tudok énekelni és táncolni, csak főzni)

. Azért, mert tudok főzni! - mondtam büszkén

- Jó, jó, mindenki ezt mondja.

- Mert megszeretném nyerni a műsort!

- Van önbizalma.

- És mennyi esélyt lát rá? (na ekkor már a fejem teteje zsibbadt, hogy mégis mit képzeltek? miért mentem?)

- 80% - volt a határozott válaszom.

Még feltettek pár kérdést, majd elkérték a sorszámomat is, és viszontlátásra.

Ezek után kezdtem el a kaja tálalását és díszítését. Jött a fotós, lefényképezte - már sorszám nélkül. Többen megdicsérték, hogy milyen gyönyörű szép. Mikor elkészültem, akartam melegíteni, de erre már nem volt szükség, közölték, hogy készen vagyunk, majd értesítenek. Álltam a tállal a kezemben, és ledöbbentem, hogy hová kerültem. Egy olyan főzőműsor castingjára, ahol meg sem kóstolják a főztömet. Mit keresek én itt? Miért nem mondták, hogy nem számít a főzőtudás, csak az, hogy kinek milyen a beszélőkéje, hiszen ez csak egy show műsor. Ja, és jó ha van egy kis ismeretség is, nagyobb eséllyel megnyerhet a 10 milliót.

Eddig azért nem jelentkeztem tv műsorba, mert nem tudok énekelni, nem tudok táncolni, de ezek szerint egy főzőműsorban főzni sem kell tudni.

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyuli.blog.hu/api/trackback/id/tr46475541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Husi Tamás 2014.07.07. 16:01:31

Ezen én már nem is csodálkozom. :( Megalázó és elkeserítő lehetett.Nem ilyen,de hasonló az is,ahogy én jártam.Én az Aldi háziasszonyának jelentkeztem.Sütésem-főzésemről nagyon szép fotók,én is imádok főzni,itt a Facebookon egy főzős oldalam van,tele receptekkel,képekkel.Na,mindegy.Lényeg,hogy a beadási határidő X nap éjfélig volt.Másnap reggel látom,hogy köszönjük,de nem felelt meg.Mindezt írták már 1 óra után,szerintem meg sem nézték.Mert több,mint 40 ezren jelentkeztek.Erről ennyit.Mi vagyunk csak olyan naívak,hogy azt hisszük,tényleg a tudásunk számít...............

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.07.08. 21:22:59

viszont kihoztad a dologból amit lehetett: írtál nekünk egy jó sztorit :)

jogalany 2014.10.03. 13:37:30

Ahogy halad az idő, láthatóan nyomják a kányakatalányát, hiszen megírtátok, hogy összeköttetéseire való tekintettel és a zsűritag is (Piere) apja révén köteles lesz rá voksolni, persze az is számít, hogy közös cégben vannak.
Ebben az országban, mikor az ország első müszaki szakértőjéről és kollégájáról is kimondta a bíróság, hogy csaltak, részrehajlók voltak a milliárdos lánya felé, mit is várunk egy kányakatalánya felé való elkötelezettségtől.
Ha lottóval is csalnak, hiszen ki hinné, hogy éveken át csak milliárdos nyeremények voltak (3,5; 3; 3; 2) és smittelönk lehetett az egyik nyertes, no meg az izé.... lánya hozományára is jutott 3 milliárd, ott egy műsor tisztességes marad.

2014.10.05. 14:59:00

" Vajda Pierre szerint az éttermi konyhában fontos a katonás rend, de akkor is érthetetlen a Konyhafőnök brazil szappanoperába illő koncepciója, ahogy egyre mutyigyanúsabb a kiválogatott szereplőgárda is. A kis kedvenc Rozinával egyáltalán nem az a baj, hogy Kánya Kata lánya, hanem, hogy profi szakmai jogosítványokkal bír, egy felkapott belvárosi éttermet vezet, ..."

(HVG kritika)

Ebbe a műsorba szerettél volna belegyalogolni??
Szerintem ezt te sem akartad...

anyuli 2014.10.05. 15:59:58

@...elmúlik...: Ha tudtam volna......... hidd el, hogy messze ívben elkerültem volna ezt az egészet! Most már örülök, hogy így történt, és nem kerültem a műsorba, még csak egy próbafőzésre sem!!! :)

2014.10.05. 18:04:31

@anyuli: :) egy tapasztalattal gazdagabb lettél, valamint egy pár megalázó helyzettel szegényebb.
süti beállítások módosítása